Hátfájás ellen gyakorlatok otthon

hátfájás ellen gyakorlatok otthon

Mit tehetsz a hátfájás ellen?

NYÚJTÁS KEZDŐKNEK!

Még enyhe hátfájás esetén sem érdemes ölbe tett kézzel ülni, mert könnyen súlyosbodhatnak a panaszok, és megbosszulhatja magát, ha nem teszel valamit idejében a hátfájás ellen. Hátfájással szinte mindenki találkozik az élete során. A National Institute of Neurological Disorders and Stroke nevű rangos amerikai egészségügyi intézet felmérése szerint. Okkal gyaníthatjuk, hogy a világ többi részén sincs ez másként.

A hátfájást érdemes komolyan venni, ellenkező esetben a fájdalom intenzívebbé válhat, és nem csak a munka, hanem a mindennapos tevékenységek elvégzését is gátolhatja. A folytatásban sorra vesszük, hogyan előzhető meg a hátfájás, illetve milyen azonnali és hosszú távú megoldásokat alkalmazhatsz a hátfájás ellen.

Tégy idejében a hátfájás ellen: így előzheted meg A hátfájásra is igaz, hogy jobb megelőzni, mint az utólag kialakult panaszt kezelni. Néhány tipp a hátfájás megelőzésére: Ülés közben figyelj oda, hogy minél egyenesebben tartsd magad.

hátfájás ellen gyakorlatok otthon

A hanyag tartás hosszú távon hátfájást okozhat — ez különösen az ülő munkát végzőkre igaz. Érdemes minél ergonomikusabb széket használni, főleg az irodában. Arra különösen figyelj, hogy jól megtámasztja-e az ágyékodat. Minél gyakrabban változtass testtartást, pozíciót ülés közben. A legjobb, ha óránként legalább egyszer hátfájás ellen gyakorlatok otthon az asztal mellől. Ennél is jobb, ha ülőmunkát végzel, de a munkahelyed átalakítható álló munkahellyé.

Mit tehetsz a hátfájás ellen? Gyors tippek, tartós megoldások

Minél többet dolgozol állva, annál jobb! A hátfájást a nem megfelelő cipő is előidézheti. Érdemes kényelmes lábbelit hordani, hogy megelőzd a hátfájás kialakulását. A túlságosan puha ágy vagy matrac helyett válassz keményebb fekhelyet. A hátizmokat erősítő rendszeres torna is segít a megelőzésben.

hátfájás ellen gyakorlatok otthon

Erre a torna mellett más mozgásformák rendszeres gyakorlása is alkalmas, például jóga, úszás. A rendszeres masszázs is jótékony hatású, mert segít az izmok ellazításában.

8 gyakorlat derékfájás ellen a mindennapokra

Védekezés a hátfájás ellen házilag Hátfájás esetén a legelső teendő, hogy a fájdalmat csökkentsd vagy megszüntesd. Ez azonban, bármilyen fontos is, csak tüneti kezelés. Ezért arra is kitérünk, milyen tartós megoldások, gyógymódok léteznek a hátfájás ellen házilag.

Azonnali növekedési hormon kezelés artrózis esetén a hátfájás ellen Rövid távon a cél a fájdalom megszüntetése — minél előbb és minél hatékonyabban. Lássuk, mit tehetsz ennek érdekében. Hideg fájdalomcsillapítás A hideg fájdalomcsillapítás, mint például a jeges borogatás akkor hatásos, ha a hátfájás oka az izmok sérülése, pl. A jeges borogatásnak a fájdalomcsillaptás mellett gyulladáscsökkentő hatása is van.

10 perces könnyű torna hátfájásra - Ezekkel a gyakorlatokkal még a hátfájás okát is megszünteted

Meleg fájdalomcsillapítás A meleg borogatás az olyan típusú hátfájás esetén hatékony, ha a fájdalmat a kötött, merev izmok okozzák. Mindkét fájdalomcsillapító eljárásra igaz, hogy csak annyira legyen forró, illetve hideg a borogatás, ami a bőrszövetet még nem károsítja. Illetve 20 percnél tovább egyhuzamban ne alkalmazd sem a hideg, sem a meleg borogatást.

Gyógyszeres fájdalomcsillapítás A fájdalomcsillapító tabletták mindig kéznél vannak, azonban ezek tényleg teljes mértékben a tüneti kezelés kategóriájába esnek. Akár recept nélküli, akár receptre felírt fájdalomcsillapítót használsz, mindig van egy maximális hátfájás ellen gyakorlatok otthon, aminél többet adott időn belül nem tanácsos bevenni.

Ezt mindig tartsd szem előtt, ha pedig a fájdalom nem szűnik meg egy-két napon belül, mindenképpen fordulj vele orvoshoz. Fájdalomcsillapító krémeket is használhatsz. Ezek előnye, hogy a fájdalom helyénél fejtik ki a hatásukat.

8 gyakorlat derékfájás ellen a mindennapokra

Hosszú távú megoldások hátfájás esetén A hátfájás elleni tartós megoldások már nem, vagy nem kizárólag a tünetek megszüntetésére fókuszálnak. Ugyanakkor ezek jelentik a valódi megoldást, ami hosszú távon is eredményes a hátfájás ellen.

Néhány módszer egyébként a megelőzésre is kiváló, ezért abból a részből már ismerős lehet. Tartós megoldások hátfájás esetén: a hát tehermentesítése alvás közben és napközben isspeciális torna hátfájás ellen, hátfájás elleni gyakorlatsor nyújtó gyakorlatokból akár a speciális torna részeként, akár önmagábangyógymasszázs.

hátfájás ellen gyakorlatok otthon

Lehet, hogy érdekel